«Η αντίδραση του αθλητή στην άσχημη συμπεριφορά προπονητή και ο ρόλος των γονέων.»

«Η αντίδραση του αθλητή στην άσχημη συμπεριφορά προπονητή και ο ρόλος των γονέων.»

«Η αντίδραση του αθλητή στην άσχημη συμπεριφορά προπονητή και ο ρόλος των γονέων.»

Tου Διονύση Γκιουλέα

Οι νεαροί αθλητές δεν θα πρέπει να έχουν δεύτερες σκέψεις στο να αναφέρουν άσχημες συμπεριφορές του προπονητή με τον φόβο της απόρριψης τους από την ομάδα.
Από την άλλη μεριά, παρατηρούμε ότι υπάρχουν γονείς, οι οποίοι είναι υπερπροστατευτικοί και σκέφτονται ότι θα πρέπει να προστατεύσουν ανά πάσα το παιδί τους μη τυχόν και στεναχωρηθεί από μια παρατήρηση του προπονητή ακόμη και όταν αυτή γίνεται με σωστό τρόπο.

Ο ρόλος των γονέων είναι να βοηθήσουν το παιδί τους να διαμορφώσει μια τέτοια προσωπικότητα που αφενός μεν να γνωρίζει ποιες είναι οι επιτρεπτές και οι μη επιτρεπτές συμπεριφορές από έναν προπονητή.
Πότε πρέπει να αναφέρει περιστατικά που ξεφεύγουν από μια σωστή παιδαγωγική συμπεριφορά και αφετέρου να είναι ικανά, ανάλογα με την ηλικία τους να προστατεύουν και να υπερασπίζουν τον εαυτό τους από άδικες και κακές συμπεριφορές τρίτων.

Το κυριότερο να μην φοβούνται ότι αν αναφέρουν μια ανάρμοστη συμπεριφορά θα κινδυνεύσουν να αποκλειστούν από την ομάδα. Είναι προτιμότερο να συμβεί αυτό και να πάνε κάπου αλλού παρά να βιώνουν τη συναισθηματική κακοποίηση που μόνο αρνητικά αποτελέσματα έχει.

Επαναλαμβάνω ότι ο προπονητής οφείλει να διαθέτει γνώσεις ψυχοσωματικής ανάπτυξης και συμβουλευτικής.

Μη κρίνεται τους προπονητές από την εμπειρία τους ως παίκτες.

Η γνώση των ηλικιακών βαθμίδων ανάπτυξης είναι κάτι πολύπλοκο και σύνθετο.

Ελάχιστοι διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις στα θέματα ψυχολογίας και παιδαγωγικής.

Ο προπονητής πρέπει να θέτει στη διάθεση των νέων τις ψυχολογικές γνώσεις του και την απαραίτητη παιδαγωγική επιμόρφωση για να αναλάβουν συνειδητά ευθύνες και να ενεργούν με επιτυχία.

«Παιδεία και άθληση» Διονύσης Γκιουλέας